tisdag 18 oktober 2011

I´m in love with Suncoat´s vattenbaserande nagellack!

 
Visst är den snygg?

Jag har precis testat Suncoat´s vattenbaserande nagellack, Hot Scarlet (06) för första gången och jag är verkligen euforisk! Vilken  vacker röd färg! Färgen täckte med en gång och det doftande ingenting (möjligtvis en svag uns av örter) vilket var en total befrielse då jag är känslig för starka dofter.

Färgen heter Hot Scarlet och ska passa alla, och även korta naglar (vilket är passande då jag aldrig har långa naglar). Det krävs ett lager med överlack annars så blir färgen mer matt och inte lika skimrande, och överlacket gör att färgen håller längre.

Lacket ska ju tas av innan en vecka annars är det svårt att "ta bort" det. Ju längre det får sitta desto hårdare fäster det. Det går lättaste av med Suncoats egna miljövänliga remover baserad på soja. Jag är i alla fall förälskad i Suncoats nagellack, och ska även testa Chic Black eftersom jag gillar svart. 

Inga kommentarer: