lördag 16 april 2011

Världens bästa ekologiska mascara?


Att hitta en bra ekologisk mascara är inte enkelt. Men den bästa hittills är mascaran från terre d´Oc´s makeupserie Maquillage du Monde, baserad på indiska kunskap- och skönhetshemligheter. terre d´Oc är gjord av ekologiska och naturliga ingredienser och inspirerad av alla världens kvinnor. Allas deras produkter är dessutom certifierade med ECOCERT. 

Plus: Borsten formar och färgar mina tunna ögonfransar och gör dem naturligt tjockare, och separerar dem fint, utan att klumpa. Den färgar otroligt bra, och jag behöver inte måla dem flera gånger för att få effekt. Den håller riktigt bra och fäller inte (jag rekommenderar att pudra ögonfransarna innan du målar dem för bäst effekt). Passar både till vardags som  till fest!


Minus: Det enda negativa ska vara att den är svår att få bort pga att det är mycket pigment. Men jag använder ren olja och det fungerar utmärkt, så för bästa effekt så ska du använda en oljebaserad makeupremover eller annan olja ex. olivolja. Då är det inga problem!

Finns att köpa i svart eller brun i vår webshop, och kostar endast 180 kronor. Mycket bra mascara för det priset!

8 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag är ju på jakt efter en mascara, kanske ska prova denna då. Men vad menas med att man ska pudra ögonfransarna? Och går det att få bort mascaran med bara tvål och vatten?

/C

Jenny sa...

Jag har en massa mascaror(plural?) från Clinique kvar, och jag tänker att det är bäst att jag gör slut dem eftersom det verkar vara så svårt att få tag på en bra ekologisk mascara, men då finns det hopp ändå!

Jag har hört att mandelolja funkar bra att ta bort smink med, men det kanske funkar med alla vegetabiliska oljor? Vet du något om det?

jeanette sa...

Har faktiskt inte hunnit med att testa något från terre d´Oc ännu men det låter ju inte alls dumt.

Om oss sa...

Cornelia:
Jag rekommenderar den varmt. Jag brukar pudra ögonfransarna med puder för att de inte ska fälla (eftersom de flesta ekologiska inte är permanenta). Speciellt när jag ska på fest. Just a tips!

Jenny:
Ja, det är bra att använda upp de man har först. Jag tar vilken olja jag har hemma. Olivolja fungerar bra. Men jag är helt säker på att mandelolja är riktigt grym att använda också. Jag har själv aorikoskärnolja som fungerar utmärkt.

Jeanette:
Jag rekommenderar dem varmt. Jag har själv testat mascara och kohlkritan och är riktigt nöjd. Ska testa vidare sedan.

Kram, karma och kärlek, tjejer! <3

Maria sa...

Dette er nok den beste naturlige mascaraen jeg har prøvd så langt.Jeg liker godt terre d'Oc make up.Håper de også kommer med en flytende foundation.

Om oss sa...

Ja, det är det helt klart - jag är supernöjd och tack för du lät mig få chansen att prova den, Maria! <3

Om oss sa...

Maria:
Ja, en flytande foundation vore himla spännande från terre dÓc. Det är ett riktigt bra märke tycker jag, och ett bra pris också. Gillar´t!

E. sa...

Kommer att prova denna längre fram!!!;-)

Hoppas att det går väl med er nya eko-butik! Sorry att jag inte handlar just nu. Det är väldigt tajt, men det kommer väl lättare tider hoppas jag;-)

Kram på dig/er!
/E.