fredag 8 april 2011

Underkastelsen

På tisdag den 12 april (samma dag som vi öppnar vår webshop, Maryfly Organics) kan du se filmen Underkastelsen av Stefan Jarl på SVT1 kl. 22.00, och repris på torsdag den 14 april på SVT24 kl.22.15.

Underkastelsen är en film om de hundratals kemikalier vi bär i oss, som ett resultat av den oerhörda mängd kemikalier vi spritt i vår miljö och underkastat oss sedan andra världskriget. Kemikalier som riskerar att utplåna mänskligheten långt före epidemier, krig och världskatastrofer. Jag tror vi alla bör se den filmen för att vakna upp!



4 kommentarer:

Henrik/enbättrevärld.nu sa...

Läskig film det där :S

Ville bara önska er en trevlig helg och passa på att ladda batterierna ordentligt inför öppnandet :) Här har ett par förfrågningar gått iväg så väntar svar på om de vill samarbeta :) Ha det toppen! Kram

Om oss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Om oss sa...

Ja, riktigt läskig, men ibland måste man se läskiga saker för att vakna upp ur dvalan.

Tack Henrik. Jag hade en underbar helg i Köpenhamn. Var där med mitt jobb och det var strålande solsken! Jag med mina nerver så var det bra att koppla bort företaget under några dagar. Kram, karma och kärlek

E. sa...

Tack för tipset Vera!!! Nu har filmen redan börjat och jag har inga tv-kanaler, men ska se om jag kan lyckas få tag i den på annat sätt:-)

Kramen!!
/E.