söndag 2 oktober 2011

Ge dig hud fett!

Jag har under en vecka fått väldigt positiv respons om min hy på jobbet. De säger den har fått en annan lyster och att den ser jämn och ännu mer välmående ut. De frågar om jag använder något speciellt, och svaret är  enkelt - de är olja. Jag smörjer min hy med olja varje morgon. 

Jag använder olika oljor beroende på vad jag gör. Men jag använder valfri ekologisk olivolja för att ta bort smink med och som intimtvätt. För kroppen använder jag just nu Nea of Swedens Monoi Face & Body Oil eftersom den doftar helt ljuvligt, och somrigt vilket lättar upp det tunga sinnet jag oftast får på hösten, hur mycket jag än älskar hösten.
Men vår absoluta diamant bland oljorna är arganoljan. John Masters Organics arganolja är en riktig dyrgrip, men som är både dryg och helt underbar. Det är 100 % ren arganolja och marknadens enda USDA-certifierade, ekologiska arganolja! 



Och för män så finns även denna 100 % ekologiska oljan från Spiezia som doftar härligt och mjukgör huden.



2 kommentarer:

Lotta sa...

Oljor är fantastiska. Blandade en egen ansiktolja häromdagen, med vetegroddolja, nyponrosolja, jojobaolja, tistelolja och arganolja och tillsatte några droppar essentiella oljor av lavendel, geranium och neroli. Underbart! Men hade du använt nån speciell olja just den veckan när du fick så mycket positiv respons? En annan sort än vanligt?

Om oss sa...

Åh, du blandar själv? Vad spännande! Du får gärna berätta för mig/oss hur den fungerade. Jag tror i sig inte det har så stor betydelse vilken olja man använder - de ger bra resultat för det. Men jag får nog medge att JMO arganolja är min favorit. En riktig dyrgrip, men värd varenda öre! ♥