fredag 6 januari 2012

Läppbalm rules

Jag är ett stort fan av läppbalm och har ett med mig nästan överallt var jag går. Sedan att jag är en stor chokladälskare går inte att förneka, och vad känns mEer rimligt att jag även älskar läppbalm med chokladsmak? Mina favoriter säljer vi givetvis i vår webbshop, och här är min topp tre lista just nu:

Jag älskar mintchoklad (efter länge ansett att det inte är riktigt choklad - men något hände efter jag fyllt 30 år), och kombinationen fungerar alldeles utmärkt på läpparna. Ganache for Lips baseras på riktig lyxchoklad från Scharffen Berger. Minten gör att denna känns otroligt fräsch på läpparna. Ett riktig favorit.

Detta har räddat mig under två förkylningar då mina läppar har en tendens att bli supertorra (och jag har en superovana att bita, pilla bort det torra vilket är katastrof givetvis). Ceratet innehåller mjukgörande och fuktighetsbevarande jojobaolja, kakaosmör och sheasmör som mjukgör och vårdar. Det innehåller dessutom dubbelt så mycket för ett lägre pris! Det är bara att frossa i härliga chokladsmaken som även färgar dina läppar lite lätt!  


Jag är inte bara chokladtokig, utan har även en craving på lakrits och speciellt saltlakrits. Detta är en given favorit när jag tröttnar på chokladen emellanåt. Är veganvänligt och innehåller därför inget bivax - men är riktigt effektiv på torra läppar, även om det inte håller lika längre som andra läppbalm, men gör ändå det jobb den ska.



Jag brukar blanda Hurraw saltlakrits med Hermoine chokladcerat, då kombinationen chokladlakrits är min absoluta favorit när det gäller smakkombinationer. Tänk den dagen den kombinationen kommer!  Vem blir först?


/Vera

Inga kommentarer: