tisdag 3 januari 2012

Veras favorit just nu


Jag är förälskad i terre d´Ocs Natural Fluid Foundation som är en flytande foundation som ger huden en naturlig look (kolla in den söta flaskan). Jag är inte så mycket för att sminka mig, men vill jämna ut min hy aningen och denna är perfekt då den gör hyn mjuk och jämn. Den täcker även små ojämnheter. Innehåller mor-of-pearl som naturligt ska förbättra hyn (har inte sett några resultat än). 

Visste ni att foundation är bra i förebyggande syfte mot föroreningar som vi utsätter våran hud för? Denna foundation är berikad med extrakt av Wakame tång som effektivt skyddar huden från föroreningar.  Så för bästa skydd så är det bra att smörja in sig med denna varje morgon innan man ger sig ut! Passar också  de  flesta hudtyper.
 
Pris: 265 kr, men den är väldigt dryg.

4 kommentarer:

Kasia sa...

Vad roligt att du skrev om denna för jag är verkligen nyfiken. Hur är den till färgen ungefär?

Snyggt med ny layout på bloggen :)

Kramiz från Kasia

Om oss sa...

Hej Kasia (vackert namn). Ja, den är helt ljuvlig! Jag kan lägga upp ett foto under dagen hur färgen ser ut, så du får en uppfattning. Den smälter in magiskt i huden, och tog bort mina små ytliga kärl jag har på kinderna.

Tack för responsen om bloggutseendet. Jag gillar old school och ville få in det i vår blogg mer. Kram, karma och kärlek

Kasia sa...

Tack :) Jag kallas för Kasia och gillar det mycket (heter Katarzyna - samma som Katarina- men kallas för Kasia och det känns mer som jag, uttalas lite annorlunda än det stavas).

Vad roligt att du är så nöjd med foundationen! Ett foto är önskvärt :=) Jag letar efter något lätt och återfuktande som jag kan ha under mineralpuder så denna kanske hade passat mig.

Massor med kramar
Kasia :)

Om oss sa...

Kärt barn har många namn! Ja, de var vackra både namnen, men man ska ju använda det som man gillar bäst. Jag heter egentligen Veronyca, men kallar mig mest för Vera.

Ja, den passar perfekt som en slags underlagskräm till puder. Nu finns det en bild på hur färgen ser ut. Jag ska lägga ut hur den ser ut på mig också, framöver.