lördag 14 maj 2011

Vi fick ett mail från Elsa, 5 år

Vi fick ett mail från mamma Lin och Elsa (5 år) som beställt solskydd från oss. Det var så oerhört gulligt att vi måste visa upp det. Barn är helt fantastiska, och öppnar upp för härliga skratt. Hon värmde våra hjärtan ordentligt.


Hejsan!

Tack för solkrämen! Jag skrev nog aldrig att den har kommit fram. :)

Min stora (Elsa 5år) är väldigt nöjd med den och tycker att hon känner sig mjuk och skön, och att den luktar gott. Hon ville att jag skulle skriva till dig och berätta det och tacka. "Den har Vera gjort bra, vad snäll hon är!" sa hon. (Jag läste på lappen som du skickade med och hon la ditt namn på minnet).

När vi härom dagen hade en diskussion om att jag inte ville att hon skulle använda ett läppbalsam, som hon fått av en kompis, eftersom det innehåller en massa parabener och skräp så sa hon "Men kan vi ringa till Vera då, hon kanske har gjort något läppbalsam utan gifter?"

Så vi pratar om dig titt som tätt här hemma. <3

Kramar!



(Givetvis skickar vi ett läppbalsam från Ganache for Lips till Elsa utan parabener och skräp för att hon gav oss ett sånt härligt skratt)!

15 kommentarer:

Cilla sa...

Haha underbara barn! <3

Om oss sa...

Ja, verkligen. Jag måste erkänna jag njuter i att Elsa tror det är jag som gör produkterna också! Jag känner mig nästan som en ekologisk hjältinna, i Elsas ögon. *risk för storhetsvansinne och en lätt bris av hybris* ;)

Estelle sa...

Åh vad gulligt härligt!

Hanna sa...

Fast på ett sätt är du ju en ekologisk hjältinna, som ju driver en fin eko-butik :)

Om oss sa...

Hanna:
Vad himla rar du är! <3

Och jag skulle säga att vi är alla ekologiska hjältinnor/hjältar som försöker leva medvetet och ta hand om oss själva och miljön! Jag blir så stolt när fler och fler människor förstår och inser, och drar sitt strå till stacken.

Elisabeth sa...

Åh vad gulligt sagt! :)

Anonym sa...

Haha, helt underbart! :) Barn alltså, därifrån får man höra sanningen, och Elsa hade ju väldigt rätt! Vad söta ni är som skickar läppbalsam till henne! :)

Jenny sa...

Åh det var helt bedårande! Tack för att du delade med dig av det! Och vad rart av dig att skicka ett läppbalsam till henne!

jenny j sa...

ni är ju så för underbara! Bra gjort och allt väl till er glittrande själar!

Cornelia sa...

Haha, vad söt! Och härligt att ni skickade ett läppbalm till henne. :)

/C

Om oss sa...

Tack alla fina människor för era fina och positiva inlägg. Elsa är ju vår nästa generations hjältinna, så hon behöver uppmuntras. Det var liksom glasklart. <3

Gabriela sa...

Åh, vad super gulligt!! Blir alldels rörd <3
Massor av kramar och solstrålar till dig sötaste Vera

E. sa...

Vad fint skrivet och sagt av lilla Elsa! Ja, hon blir nog en miljö-hjältinna:-) Liksom du Vera! Roligt att hon tror att det är du som gör produkterna:-) Det skulle du säkert göra, om du hade tid och möjlighet! Veras eko-shop; det vore nåt!

*Pepp och kramar till er*
/E.

Om oss sa...

Ja, visst var det E! Och ja, det känns väldigt roligt att hon tror det är jag som gör dem - men det är ju mitt nästa projekt i framtiden. Får döpa dem till Elsa Organics i så fall. ;)

Tack för pepp och stöd i det vi gör. Kram, karma och kärlek

E. sa...

Hihi, ja, det förstår jag känns roligt! Elsa Organics, vilket tufft namn!! Som att en gammal dam skulle stå och göra ekologisk hudvård. Gammalt möter modernt;-) För Elsa är ju ett namn, som iaf jag förknippar med en gammal mysig tant:-)

SVAR från min blogg:
Vera: Tack, vad fin du är!! Hjärta till dig:-)
/E.