onsdag 30 mars 2011

Handgjorda visitkort

Jag pysslade i lördags under Earth Hour och hade som projekt att göra egna handgjorda visitkort. Vi promenerade mycket i solskenet så det blev aningen lite tid till visitkort. Men jag gjorde några stycken exempel på tapeter och några på papper från tidningar ute på balkongen, i solskenet.

Min väninna kom på att jag kan göra ett fint visitkort och tar kort på, och bifogar i mailen som vi skickar ut till kunderna så slipper vi använda onödigt mycket papper. Det är en smart idé tycker jag. Vad tycker ni?

9 kommentarer:

Cilla sa...

Mycket fina kort! Du kan det där, med vackra saker.
Och mailidén var inte alls dum! :)

Massa, massa, massa kärlek!

Om oss sa...

Ja, det är kul att pyssla helt klart. Fast jag behöver nog öva på att hålla ut, också. Jag hittar lätt nya vyer. :) Ja, det vore det ultimata - för det skulle både spara tid och papper (miljö).

Kram, karma och kärlek

Anneli Sjögren sa...

Riktigt smart faktiskt!! :D
Själv brukar jag också göra mina egna visitkort! Dock inte för hand, men väl i min dator!! Printar sen ut dem, laminerar och skär ut dem! Men min nästa skrivare ska bli en färglaser - då behöver jag inte laminera!!

Här kommer svar på din kommentar på min blogg:
Ja, loppis och second hand är toppen!! Inte bara för att man kan fynda till en billig penning, men det är ju miljövänligt också!! :D
Kul att du också gjorde fina fynd!!
KRAAAAAM!!! ♥

Henrik/enbättrevärld.nu sa...

Fina :) själv satt jag igår och funderade på varför de skickar ut inplastade papperskopia av deklarationen trots att jag redan deklarerat via mobilen. Känns lite onödigt tycker jag. Ha en toppenbra helg! Kram

Om oss sa...

Tack Henrik! Ja, det kan man ju undra faktiskt. Känns väldigt onödigt och endast slöseri på jordens resurser (och deras ekonomi kan antas). Ha en fin helg du med. Kram, karma och kärlek

Om oss sa...

Anneli:
Vi tänkte på det med - att göra dem via datorn. Men vi får se hur det blir. Kram, karma och kärlek

E. sa...

Toppenfina!! Älskar handgjort:-) Och du har en SKÖN stil fina du! Kör på dessa, tycker jag och att maila ut en bild på dem är ju jättesmart:-)

Psssst! Din blogg är en av mina favoriter och du har fått en award på min blogg:-)

Välkommen in!
/E.

E. sa...

SVAR från min blogg:

Kära ni!!! Vad gulliga ni är. Värmer mitt hjärta ni Helt enormt! Jag blir alldeles rörd i hjärtat och själen..... Vet inte hur jag ska tacka för era ord! Kommer att läsa dem om och om och om igen:-) TACK!!!

Massa kram!
/E.

Om oss sa...

Du är så fin E! Tack! Den som ger - får brukar det ju heta. :) Kram, karma och kärlek