torsdag 17 mars 2011

Tips: Hur du gör en lampskärm

Jag älskar Catrins blogg och jag älskar hennes kreativitet, och mina fina örhängen som hon gjort till mig av gammalt porslin. Men nu har även hennes man visat tecken på kreativitet, och han gjorde under en kväll en lampskärm med hjälp av en stor sylthink. 


Botten fick bli toppen och klipptes till en stabil upphängning. Skärmen sydde han av lite tyg som de hade hemma.


Visst blev den fin? Jag gillar människor som är riktigt, riktigt kreativa! Besök gärna Garderobstankar - om ni gillar vintage och second hand.

4 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

SMART!!!! Och snyggt!! Vilken rolig och kreativ idé!! Tack för den!! ♥

Om oss sa...

Ja, visst är himla smart! Jag älskar smarta & kreativa ideér!♥

Jenny sa...

Oj, vilken grej! Och den ser ju inte ens särskilt "återvunnen" ut! Jättefin! :)

Om oss sa...

Den gör ju verkligen inte det! Fantastiskt är ordet, och jag tror ju mindre grejor som finns till hands desto större fantasi. Precis som med matlagning. Jag blir som mest kreativ när jag har få ingredienser.

Jag är också inne på att köpa en vacker lampskärp där man tar bort tyget och bara låter stålramen vara kvar. Det tycker jag är himla fint, och känns lite wabi sabi. ♥