måndag 14 mars 2011

Nostalgia Organics

Vi är himla förtjusta i Nostalgias produkter och speciellt i deras handgjorda tvålar som är ett stycke vacker konst.  Elea Lutz som är kvinnan bakom företaget satsar på rena & ekologiska produkter, elegant design och handgjorda hantverk som tillsammans skapar ett nytt och inspirerande koncept! De är dessutom lika vackra att se på som de doftar ljuvligt, och förpackningen är gjord av 100 % återvunnet papper. 

Vi gillar helhetstänket. Kommer finnas i vår webshop framöver, så håll utkik! De är ett måste i varje badrum - om vi fick vår vilja igenom!


4 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Hej Vera!! En bloggspot... bra val!! ;-) Fiiin!!

Jag brukar göra egen tvål med Glycerintvålmassa som bas, men jag vet inte hur naturligt det är egentligen...! Vet du??

Om oss sa...

Hej Anneli! Ja, vi ville ha lite nytt och kände oss inte helt säkra pga det som hände vid nyår, så nu blir det blogspot för hela slanten.

Jag har faktiskt ingen aning, men när jag kollar på shenet så verkar glycerin kunna framställas på både naturlig och syntetisk väg. Läs mer här: http://www.shenet.se/ravaror/glycerin.html

Anneli Sjögren sa...

Tack Vera!! Ska genast in och kolla!! Tack för länken!
Jag kan ju ringa till Crearome och fråga dem vilken det är de har, men den BORDE ju vara den naturligt framställda! Tycker man ju...!

Om oss sa...

Shenet är en riktig bra & informativ sida! Ja, det kan ju tyckas att det borde vara så - men jag tycker du ska kolla upp ifall att.